Крадіжка в аеропорту – звичне масове явище
Про крадіжки у міжнародному аеропорту «Бориспіль» не говорив і не писав хіба що ледачий, та як показує час – нічого це не змінює. Злочини там посідають постійне «почесне» місце. Потік скарг не закінчується ні від наших пасажирів, ні від іноземців, а це передусім імідж країни на міжнародній арені.
Чим переймається керів¬ництво аеропорту? Інвестицій¬ними проектами? Будів¬ництвом нового терміналу? Злітними смугами? Так, звичай¬но. Але ж не потрібно забувати і про звичайних людей, паса¬жирів, котрі не тільки оцінюють рівень, а й дають найбільший прибуток підприємству. За об’єктивними джерелами, численними пуб¬лікаціями у ЗМІ, особистим спілкуванням з пасажирами можна впевнено констатувати факт - крадіжки стали вже звичним явищем. Неодноразово доводилося чути, що працівники аеропорту навіть беруть замовлення на вкрадені годинники, парфуми, мобілки, окуляри, інші речі пасажирів. «Складається враження, що в аеропорту діє злочинне угрупо¬вання, яке спеціалізується саме на крадіжках з багажу паса¬жирів, і для цього йому створені всі умови. Виникає підозра, що злочинна група працює під при¬криттям когось із чиновників, які контролюють діяльність аеро¬порту. – Переймається проблемою Олександр Качний, перший заступник голови обласної адміністрації. - А це може бути тільки хтось із високопоставленого керівництва. Тим паче, що, ма¬буть, і працівники різних служб аеропорту мають від цього свій зиск. Бо про це свідчать "успіхи" на ниві боротьби з крадіжками багажу пасажирів. Випадки за¬тримання злодіїв дуже рідкісні і, практично, не впливають на за¬гальну ситуацію».
За даними Генпрокуратури протягом 2007-2008 років в аеропорту "Бо¬риспіль" правоохоронними орга¬нами було зафіксовано близько 13 тисяч випадків крадіжок бага¬жу пасажирів. Та фактичний грабунок майна громадян наба¬гато більший, оскільки заяви від потерпілих не приймаються, як¬що крадіжка виявлена вже за межами аеропорту. За цими ж даними чинили їх за відпрацьованою схемою самі працівники вантаж¬них служб. Керівництво аеро¬порту запевняє, що проводить¬ся закупівля мініатюрних камер для встановлення їх у вантажних відсіках. І вже найближчим ча¬сом планується введення колективної матеріальної відповідальності для вантажників. Та виникає питання, чому одне з найприбутковішим підприємств не зробило цього раніше і настільки повільно просувається ця справа зараз? Можливо, просто хтось зацікавлений працювати у такому режимі? Чи вплине на ситуацію зміни в посадах керівників та співробітників відділку міліції ае¬ропорту – питання риторичне. Не зважаючи на запевнення нового керівництва, що крадіжки бага¬жу в аеропорту "Бориспіль" ста¬нуть неможливими, віриться у це з потугами.
Цікаво, що коли за кордоном зника¬ють речі з багажу, пасажир мо¬же звернутися в авіакомпанію з вимогою повернути викрадене чи компенсувати йому втрату. Іноземні перевізники охоче йдуть на це, навіть не вимагаю¬чи ніяких доказів, бо для них до¬бре ім'я важливіше. Вони випла¬чують необхідні суми завданих збитків пасажирам, а потім че¬рез суди стягують відшкодуван¬ня з аеропортів. Згідно з міжнародними угода¬ми, відповідальність за збере¬ження багажу несуть компанії-авіаперевізники. У нас же ні адміністрація, ні працівники аеропорту "Бориспіль" не несуть ніякої матеріальної відповідаль¬ності за збереження багажу па¬сажирів. Якщо щось зникло, во¬ни зобов'язані лише повідомити правоохоронні органи, і на цьо¬му їхня роль припиняється. До¬битися ж від авіаперевізників чи від адміністрації аеропорту по¬вернення спричиненої втрати — практично неможливо.
«Крадіжки в аеропорту не припиняться ніколи – категорично стверджує Олександр Качний. - Від спокуси поритися в чужих речах не зможуть відмовитися працівники авіа сервісу. Та для покращення ситуації потрібно небагато, в принаймні – бажання керівництва». Та коли депутати Київської обласної ради зацікавились цим питанням і звернулися до керівника ДП ДМА «Бориспіль» Бориса Шахсуварова для того, щоб створити робочу групу і протокольно виробити систему заходів з контролю за збереженням багажу пасажирів, останній кате¬горично відмовився.
Цікаво, коли аеропорт «Бориспіль» стане дійсно авіаперевізником європейського зразку? Коли у нашій країні крадіжки перестануть бути масовими вчинками, що сприймаються абсолютно нормально? До якого часу не буде винних? Коли вже почнуть авіакомпанії, перевізники думати про пасажирів і створювати комфорт як це робиться в інших державах? Про який європейський напрямок можна говорити Україні, коли з її повітряних воріт починається кримінальний кодекс?
"Трудова Слава"