Dema від 04 червня 2013, 08:55
Дон Семен да, я знаю. но его по любе примут. новых РРО в наличии практически нет. в Борисполе, например, вообще парализована регистрация новых - в неделю дают по 2-3 кассовых аппарата. модемы так же отсутствуют.
то же самое сказано в пояснительной записке к законопроекту:
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» щодо відстрочення настання відповідальності за неподання електронної звітності»
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
На сьогодні, з боку держави, не забезпечено виготовлення необхідної кількості реєстраторів розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, які б відповідали вимогам чинного законодавства щодо передачі контрольно-звітної інформації у електронному вигляді до органів державної податкової служби України по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією НБУ (далі – РРО) для суб'єктів господарювання, на яких розповсюджується дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
За офіційним повідомленням на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики, що відбулось 22.05.2013 року, представника Державної податкової служби України, начальника управління перевірок з окремих питань Департаменту податкового та митного аудиту, А.Бондаренко, станом на 22.05.2013 року забезпечено наявність та підключено 30 тисяч РРО, що становить 12% від необхідної кількості РРО в Україні.
Окрім того, тільки 05.03.2013 року Державна податкова служба України, наказом «Про затвердження Державного реєстру РРО» № 51 затвердила Перелік РРО, які дозволені до первинної реєстрації. Проте, вказаний перелік не містить РРО, які б могли за своїми технічними характеристиками задовольнити потреби великих торгівельних мереж, оскільки вказані в переліку РРО мають низьку ресурсність друкувального пристрою та не можуть технічно забезпечити потреби зазначених підприємств.
Важливо те, що в Україні, на даний час, має місце ситуація за якої, значна кількість суб’єктів господарювання не має доступу до Інтернету у зв’язку із специфічним територіальним розташуванням та технологічними чинниками (сільська місцевість, розташування суб’єктів у низинах або відсутність покриття) у зв’язку із чим, позбавлені можливості власними силами забезпечити для себе наявність Інтернету.
При цьому, пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», вже з 01.01.2013 року введено в дію норми абзаців другого та третього п. 7 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо обов’язкового подання суб’єктами господарювання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО до органів державної податкової служби України по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією НБУ.
Настання відповідальності за неподання звітності в електронному вигляді згідно з п. 9 ст. 17 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» від 02.12.2010 № 2756 (далі – Закон від 02.12.2010), враховуючи зміни внесені до вказаного закону Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» від 07.07.2011 № 3609 (далі - Закон від 07.07.2011) та Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України» від 24.05.2012 № 4834, двічі відстрочувалось законодавцем.
Спочатку, відповідно до Закону від 02.12.2010 настання відповідальності відкладалось на 1 липня 2012 року, а потім, згідно з Законом від 24.05.2012 – настання відповідальності було відстрочено на 1 липня 2013 року.
Державою ще в грудні 2012 року (це граничний термін) мало бути забезпечено виготовлення стовідсоткової кількості нових моделей РРО (або модемів), якої було б достатньо для відповідних суб'єктів господарювання.
Враховуючи наведене, даним законопроектом пропонується відстрочити притягнення суб’єктів господарювання фіскальним органом до вищевказаної відповідальності до 1 липня 2014 року.
2. Цілі, завдання та основні положення законопроекту
Цілями та завданнями законопроекту є:
- врегулювання ситуації, що склалася із незабезпеченням з боку держави виготовлення РРО, які б відповідали вимогам чинного законодавства щодо передачі контрольно-звітної інформації у електронному вигляді; забезпечення потреби великих торгівельних мереж в РРО, які мають достатню ресурсність друкувального пристрою та вжиття заходів щодо сприяння у вирішенні питання по забезпеченню усіх суб'єктів господарювання доступом до Інтернету.
- унеможливлення необґрунтованого та незаконного притягнення фіскальними органами до відповідальності за неподання звітності в електронному вигляді згідно з п. 9 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відстрочення притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності до 1 липня 2014 року.
3. Місце Закону в системі чинного законодавства
У даній сфері правового регулювання діє Податковий кодекс України, Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України», Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Реалізація запропонованого проекту потребує внесення змін до прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України».
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація положень Закону у разі його прийняття не призведе до додаткових видатків з Державного бюджету України.
5. Прогноз соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття Закону
Прийняття законопроекту забезпечить можливість, передусім для держави, в особі уповноважених інституцій, вжити усіх необхідних заходів для забезпечення виготовлення необхідних РРО та безболісного, для суб'єктів господарювання, впровадження нових технологій, які б відповідали вимогам чинного законодавства щодо передачі контрольно-звітної інформації у електронному вигляді до органів державної податкової служби України по дротових або бездротових каналах зв’язку.
Також, прогнозованим наслідком прийняття законопроекту є унеможливлення необґрунтованого та незаконного притягнення фіскальними органами до відповідальності за неподання звітності в електронному вигляді згідно з п. 9 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відстрочення притягнення суб’єктів господарювання до такої відповідальності до 1 липня 2014 року.
Очікується, що прийняття даного законопроекту стане необхідним та логічним кроком з боку держави, який, в умовах поглиблення економічної кризи, зниження купівельної спроможності населення, забезпечить державну підтримку суб'єктів господарювання в України, гарантуватиме дотримання конституційних принципів верховенства права та недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав.
Народні депутати України Кужель О.В. (092)
Продан О.П. (138)
Тот, кто не понял твоего молчания, вряд ли поймет твои слова